Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna Larsson - 29 juni 2010 21:44

Är precis hemkommen från dalsjön, där jag simtränat Tindra lite med flytväst.

Hon var jätteduktig och gick   för första gången i vattnet för egen maskin när jag lockade på henne, duktiga flickan <3


Tanken var att jag också skulle simma en sväng, men efter att det kom fram abborrar och nopsade på mitt ben så banga jag!


Sådana små (stooora) äckel hör hemma i stekpannan och inte runt mina ben!!!


Så här stor var den MINST, den som nästan högg av mitt ben!:


Av Johanna Larsson - 29 juni 2010 13:15

   Min dag började kanske inte i smidigaste laget...


Vaknar vid 11 av att Tindra piper i hallen. Stackaren var ju såklart vrålkissenödig. Jag brukar vakna vid 8 och gå ut och kissa henne... 


Själv var jag minst lika nödig och valde att gå på toa själv innan vi gick ut. Jag tog med mig Tindra in på dass, för att kunna kolla så hon inte sprang och pissa inne.


Efter att ha skyndat mig så mycket jag kunde och precis hunnit dra upp byxorna, kissar stackars Tindra ner sig på badrumsgolvet efter att ha suttit och skakat medans jag satt på toa.  


Blev först ruggigt irriterad på henne men det övergick snabbt till skuldkänslor. Det var ju trots allt jag som gjort fel, inte hon...

Usch vad jag tyckte synd om henne :(


Efter lite golvskurning tog vi oss en lång och härlig promenad runt grannskapet och kom tillbaka nöjda och glada båda två :)


Börjar bli tradition att ta långpromenad ihop på morgonkvisten. Man måste ju glädja grannarna lite också i mina vackra foppas, inte alltför hela t-shirts och min oerhört genomtänkta frisyr, alá kudde :D


Nu har jag lärt mig hur man infogar bilder :D

Slänger med en bild på kompisens ursnygga riesentik Diza (hade ingen på Tindra på den här datorn)

Av Johanna Larsson - 28 juni 2010 23:46

Sådär ja! Nu har jag, som den sanna härmapa jag är också skaffat en blogg :D

Av Johanna Larsson - 28 juni 2010 23:45

Idag red jag en jättbra övning. En bild hade varit bra, fast jag fattar inte hur man gör än :-P


Får ta och beskriva den ist. 


Längs ena långsidan hade jag åtta studs på rad (3,20m i mellan varje) och i mitten av banan hade jag två korner, som en "port".


1: 

trav; kortsida,  från spåret i en båge i böran av långsidan, igenom kon-porten i mitten och ut på slutet av samma långsida, kortsida och sedan samma som förra långsidan, upprepa


Till en början hade jag inga andra krav än vägarna och bjudningen, men ökade sedan kraven på ställning, böjning och formen.


2:

trav; kortsida, sidförande från spåret i böran av långsidan, i en båge igenom kon-porten i mitten och ut på slutet av samma långsida, kortsida och sedan samma som förra långsidan, upprepa


3:

galopp; över studsen och sedan följ spåret, upprepa.


4:

galopp; över studsen, kort galopp på kortsidan, länga på långsidan, tillbaka till normal på kortsidan, över studsen, upprepa


5:

galopp; över studsen, galoppera kortsidan, byt galopp, in på båge (samma väg som föregående travövn.), igenom "kon-porten", byt galopp innan spåret, galoppera kortsidan, samma som förra långsidan, upprepa


Vi avslutade passet med att skritta av våran "mini-runda" ute i skogen.


Ticcis var jätteduktig och lydig hela passet! :D

Studsen tog hon bra, kvick och fin.

Vi fick till några riktigt fina galoppombyten!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards