Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Antagningsprov!

Av Johanna Larsson - 30 oktober 2012 20:48

...nästa fredag!

Spännande!

http://www.stromsholm.com/blog/utbildning/kuskutbildning/#more-1220


slåtter (3)



Min dag:


Utsläpp och stallfix följt av frukost och lite soffmys.


Tömkörning med Ophelia:

Skritt trav och galopp på volt.

Gick efter lite obligatoriskt tjurande riktigt bra :)


Dressyrträning med Ticcis:

Fin pålla, klumpig pilot...

Jag är så töntig, men jag är inte så van vid publik och det stod några tjejer och tittade en stund idag. Brukar inte ha något emot det, så länge dom tittar på något jag är bra på :-P

Så var ju inte riktigt fallet idag och jag märkte att jag spände mig lite till en början. Gav mig själv en mental "snap out of it-bitchslap" och slappnade sedan av lite mer igen.

Visst fick vi till det riktigt bra bitvis, men jag är inte så van vid nedsittning i dressyrsadeln.

Slängde upp stigbyglarna efter ett tag för jag blev så irriterad på mig själv när jag fusk-red lätt utan att tänka på det.

Nedsittning i hoppsadeln är ju såklart också ganska krävande, men det känns lättare.

Borde helt klart rida mer i min dressyrsadel. Tycker ju om den, men det är ju så jobbigt O:-)


Tömkörning och harvning med Sammy:

Rastade honom först lite på linan, men han var lugn och fin så vi slutade med det rättså fort.

Tömkörde sedan lite för att kolla start, stop och sväng. Tränade lite lydnad genom att parkera framben och sedan bakben mellan släpans skaklar och sedan genom att gå in bakifrån och parkera hela honom i släpan. Det gjorde han bra. Spände sedan för släpan och drog den något varv åt varje håll, funkade bra det med. Satte sedan på harven för att få lite tyngd på det hela. På rakt spår jobbade han på superfint, sänkte sig och drog på bra. På böjt spår tjurade han lite på ytter skakel, vilket jag hade förväntat mig. Efter lite morrande blev det bättre och när han gjorde sin första klockrena sväng så slutade vi för dagen.


Har varit och hämtat ett fotbad under kvällen!

Har velat ha ett ett tag nu, men inte riktigt fått tummen ur.

Så under dagen så la en gammal klasskompis upp ett på Borås loppis på FB för en symbolisk summa, så då kunde jag inte låta bli!


Både jag och M har testat vår nya bästa vän under kvällens mys och den är helt klart här för att stanna :)


Oj vad klockan är mycket! Nu blir det sängen, för imorgon bitti bär det av till Åby för återbesök för Ophelias framfötter.


Synes!




 
 
Ingen bild

Madeleine

31 oktober 2012 03:45

Tack älskling för all hjälp med hästarna. Utan dig skulle jag inte komma nånvart med någon av dom. Du är guld värt! Älskar dig mest i hela världen!!! <3<3<3

Johanna Larsson

31 oktober 2012 09:06

Tack Tussen :) Älskar dig med mest i hela världen! :-*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Larsson - 13 november 2012 18:22

Någon som har några bra tips på vad man kan göra åt hästar som rullar fast mot boxväggen för jämnan? Sammy, vår 2,5-åring rullar fast 2-3 gånger i veckan och har gjort det sedan han fick sin egen box vid 8 månaders ålder. Detta oavsett storlek på bo...

Av Johanna Larsson - 10 november 2012 08:58

Ska faktiskt bli lite skönt att köra hem dom dryga 37 milen. Hinna sortera lite tankar i huvudet... Varit vaken i över en timme nu men ligger fortfarande i sängen under mitt varma goa täcke och filosoferar. Skönt! Det var faktiskt väldigt länge seda...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 09:28

En sådan hade jag tänkt att önska mig i julklapp :-P   http://shop.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-shoulder.html   Vad tror ni om den? Hiss eller diss? ...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 08:00

Löshoppningsvideo Caliban H, Ophelias då 3åriga son.

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards