Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Fastrullning

Av Johanna Larsson - 13 november 2012 18:22

Någon som har några bra tips på vad man kan göra åt hästar som rullar fast mot boxväggen för jämnan?
Sammy, vår 2,5-åring rullar fast 2-3 gånger i veckan och har gjort det sedan han fick sin egen box vid 8 månaders ålder. Detta oavsett storlek på box.
Han har aldrig fått panik utan ligger helt enkelt där och gungar tills han kommer loss.
Vi är ju dock rädda för att han någon gång kommer skada sig...
Bilden är tagen i måndags och som ni ser har han heller inte där panik utan tar en liten paus när jag kom fram till boxgallret. Öronen glatt spetsade och ser sådär fånigt glad ut "Nämen hej, kommer du med mat? Jag ska bara..."
Han är mycket söt, men kanske inte så smart, lilla vännen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Larsson - 10 november 2012 08:58

Ska faktiskt bli lite skönt att köra hem dom dryga 37 milen. Hinna sortera lite tankar i huvudet... Varit vaken i över en timme nu men ligger fortfarande i sängen under mitt varma goa täcke och filosoferar. Skönt! Det var faktiskt väldigt länge seda...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 09:28

En sådan hade jag tänkt att önska mig i julklapp :-P   http://shop.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-shoulder.html   Vad tror ni om den? Hiss eller diss? ...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 08:00

Löshoppningsvideo Caliban H, Ophelias då 3åriga son.

Av Johanna Larsson - 7 november 2012 20:28

I morgon bär det av! Åker upp på dagen imorgon och sover (som om jag kommer kunna sova?!) hos en kompis i Köping över natten.   Antagningsprov för kuskutbildning i brukshästkörning kl 9 på fredag!   Wooaah, I´m soo gonna die! ...

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards