Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Long time no see, again :-P

Av Johanna Larsson - 15 oktober 2012 21:38

Här är iaf en lite senare bild på mig, som utlovat i senaste inlägget.


 



Idag har jag varit en sväng på arbetsförmedlingen. Ungdomsgarantimöte...

Blev förresten kallad feg (tillsammans med många andra) inför hela gruppen. Detta för att jag inte "vågade prova på telefonförsäljning" när de läste upp senast inkomna jobb. Sedan att kärringen i fråga inte har en aning om att jag har "been there, done that" är inget som slog henne i alla fall...

De måste verkligen ha som krav på arbetsförmedlingens ungdomsdel att de de anställer har OBEFINTLIG social kompetens, för annars vet jag inte hur de har lyckats få ihop sin skara?! 

Jag är fullt medveten om att det finns människor (i ALLA åldrar) som behöver en redig spark i baken för att söka jobb, men hur tänker man när man kommer in till en helt okänd grupp människor med attityden "nu ska jag minsann läxa upp er era lata små slynglar"?! Fruktansvärt oproffsigt!


Jag ska träffa min handledare på måndag och få lite hjälp med att skriva allmäna personliga brev.

Jag är bra på att skriva personliga brev till specifika företag/tjänster, men seriöst, hur skriver jag ett allmänt personligt brev?? (bemanningsföretag)

Så luddigt!

"Jag har erfarenhet från växeltelefoni, reception, grundläggande administrativa sysslor och telefonförsäljning och förresten så kan jag hantera motorsåg och röjsåg, är inte rädd för att mocka skit och är en fena på hoppning" 

Inte någon seriös formulering men, det jag menar är att jag har en väldigt spretig yrkesbakgrund och jag har ingen aning om hur jag skulle sammanfatta den...

Nu lär ju inte ett bemanningsföretag få in en hästtjänst, men jag har faktiskt sökt en tjänst som trädgårdsmästare genom bemanning en gång. Otippat eller vad?

I sådana fall vill man ju ändå få med den mer praktiska/händiga/pyssliga/hästiga delen av mig...

Vi får se vad fru handledare säger på måndag.

Hon skulle nog helst skicka iväg mig till första bästa halvseriösa telefonförsäljartjänst dock... morr...


Nej, färdiggnällt!


Det blev även en sväng ut med fröken fläck (Fiona,inkörningshäst, tinkersto) och vagnen på eftermiddagen. Första gången i samhället och hon var lite mer tänd men skötte sig ändå utmärkt!


Imorgon blir det dressyrträning för mig och Ticcis (min ögonsten, skimmelfärgat, 9årigt halvblodsto på dryga 170cm e. Aerline H). Det ska bli väldigt spännande att se om damen behagar visa upp träningsresultatet jag märkt av här hemma även på bortaplan.


Jag ska nog ta och knåpa ihop in liten presentation av mig själv och mina fyrbenta i morgon.

Sådant brukar i alla fall jag tycka är roligt att läsa i andras bloggar.


Nog med huvudbry för idag!

Nu blir det ett avsnitt Desperate Housewives och sedan sängen.


Over and out


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Larsson - 13 november 2012 18:22

Någon som har några bra tips på vad man kan göra åt hästar som rullar fast mot boxväggen för jämnan? Sammy, vår 2,5-åring rullar fast 2-3 gånger i veckan och har gjort det sedan han fick sin egen box vid 8 månaders ålder. Detta oavsett storlek på bo...

Av Johanna Larsson - 10 november 2012 08:58

Ska faktiskt bli lite skönt att köra hem dom dryga 37 milen. Hinna sortera lite tankar i huvudet... Varit vaken i över en timme nu men ligger fortfarande i sängen under mitt varma goa täcke och filosoferar. Skönt! Det var faktiskt väldigt länge seda...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 09:28

En sådan hade jag tänkt att önska mig i julklapp :-P   http://shop.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-shoulder.html   Vad tror ni om den? Hiss eller diss? ...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 08:00

Löshoppningsvideo Caliban H, Ophelias då 3åriga son.

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards