Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Tisdag

Av Johanna Larsson - 16 oktober 2012 20:18

Idag har jag gått omkring och varit sådär fånigt glad hela dagen! 

Ingen aning om varför och jag tänker inte grubbla mer på det, det är gött att vara glad!


Gått och tänkt på en annan sak ett tag med (who am I trying to kid, den tanken har alltid funnits är!): Ååh vad jag skulle vilja jobba med hästar igen! Saknar det tokmycket!


Började dagen med att släppa ut pållarna och fixa i stallet.

Vi fick nya pallar torv i helgen. Härligt med nya torvbalar som inte blivit blöta!

De gamla som legat ute hela sommaren väger bly, men de nya kan man bära omkring på utan problem...


Sovit lite taskigt i natt, mycket i huvudet, så efter sallfix blev det mellanmål och en powernap med spinnande liten svart på magen. Få saker som är så mysiga som att mysa med min keliga lilla svarta pälsboll.


På eftermiddagen stod det dressyrträning på schemat.

Andra gången för nygammal tränare (red lite för henne som barn) och vi stormtrivs både jag och Ticcis!

Båda träningarna har verkligen varit fulla med aha-upplevelser och massa små knep som jag kan använda mig av till vardags. Löööv it!


Förra träningen måste jag dock erkänna att jag kände mig rätt dum. 

Jag har alltid ridit väldigt mycket på känsla och inte alltid vetat vad jag egentligen gör, noll koll, men men, det ska det bli ändring på!

Denna träningen avslutades med superfin och mjuk Ticcis och en inte alltför korkad känsla hos mig själv.


Direkt efter hemkomst blev det en tur ut i skogen med Fiona och Sammy och Sammy fick vara med om sin första galopp med ryttare. En brall blev det men i övrigt supeduktig! Fina lilla bäbiskillen och duktiga M som hanterar honom så bra!


Min vecka:

Måndag: En sväng ut med Fiona och vagnen med Kicki som sällskap på Tic

Tisdag: Dressyrträning med Tic, uteritt med Fiona

Onsdag: Dra ut nedsågat sly till vägen med fyrhjulingen, Vila för Tic, lite längre tur med Fiona och vagnen

Torsdag: Vila för Fiona och pay and jump i Alingsås för Tic

Fredag: Rida Sammy för första gången, skritta ut med Tic och ev en tur ut med Fiona och vagnen

Lördag: Ev åker Fiona hem, jag, Tic och Maddel åker till Carro (en gammal klasskompis) i Skövde

Söndag: Hubertusritt på Mariedal ihop med Carro och hennes Maya


Ha det!

 
 
Ida

Ida

16 oktober 2012 21:42

Jobba-med-hästar-tanken slår mig varje gång jag ska lämna stallet. Jag vill liksom inte därifrån...

http://idakck.wordpress.com

Johanna Larsson

17 oktober 2012 13:36

Precis! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Larsson - 13 november 2012 18:22

Någon som har några bra tips på vad man kan göra åt hästar som rullar fast mot boxväggen för jämnan? Sammy, vår 2,5-åring rullar fast 2-3 gånger i veckan och har gjort det sedan han fick sin egen box vid 8 månaders ålder. Detta oavsett storlek på bo...

Av Johanna Larsson - 10 november 2012 08:58

Ska faktiskt bli lite skönt att köra hem dom dryga 37 milen. Hinna sortera lite tankar i huvudet... Varit vaken i över en timme nu men ligger fortfarande i sängen under mitt varma goa täcke och filosoferar. Skönt! Det var faktiskt väldigt länge seda...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 09:28

En sådan hade jag tänkt att önska mig i julklapp :-P   http://shop.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-shoulder.html   Vad tror ni om den? Hiss eller diss? ...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 08:00

Löshoppningsvideo Caliban H, Ophelias då 3åriga son.

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards