Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

God, eehm, morgon!

Av Johanna Larsson - 25 oktober 2012 04:48

Uppe och hoppar samtidigt som bagar-sambon idag. Frisk? Nej, inte på en fläck!

Skulle behöva dammsuga bort ungefär hälften av mina förvirrade tankar!

Plugga/jobba?
Plugga vad?! Brukskusk? Unghästutbildare? Hippologen?
De ligger lika varmt om hjärtat allihopa...
Brukskusk? Roligt! Ansökt, har allt jag behöver, borde komma in, MEN, kommer jag kunna leva på det sedan?

Unghästutbildare? Älskar unghästar, hade lätt kunnat se mig själv jobba med detta, antingen egen eller anställd, hemma eller utomlands, finns många spännande alternativ...

För hippologen måste jag jobba/praktisera ett halvårs heltid/ ett års halvtid. Kanske dax att sätta fart med det i så fall? Vart? Hemma/utomlands? BRA utbildning, men, lönar det sig att investera tre år när det kanske räcker med ett år som unghästutbildare? Värt att chansa på ett års unghäst när jag kanske så småningom vill göra något mer/annat inom hästnäringen?

Eller kanske jobba? Inom hästnäringen så jag tar mig ett steg närmare hippologen? (Även meriterande om jag söker till unghästutbildare) Hitta ett bra, VITT, hästjobb, inte easy peacy! VILL jobba med hästar eller något hästrelaterat kontorsjobb. Åter igen; hemma eller utomlands? Ska jag jobba en längre tid så vill jag naturligtvis ha med sambon. Då behöver även hon ett jobb... Hitta två lediga jobb, i närheten av varandra?

Eller bara jobba med något annat bara för att ha en inkomst? Been there, done that, hated it! INTE lockande, men skulle ge min förvirrade hjärna lite mer tid...
Tid för att hitta "det rätta" jobbet eller tid för att bestämma vilken utbildning. Unghäst kan jag ändå inte söka förrän till våren. Då kommer även en ny chans att söka till brukskusk och hippologen måste jag som sagt jobba innan...

Nej, nu ska jag äta frukost!
Sedan ska pållarna få komma ut och så blir det en sväng upp till Bredared för lite trimm på Tarzan (Countach,föredetta inackordering, svart, 18 år, hbl, 168cm, snygg! genomsnäll, tävlad st George och 140 hopp, dock inte helt igång) På vägen hem blir det hämtning av nyservad transport. Skönt att den hann bli färdig inför kvällens träning!

Ha en fett med najs dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Larsson - 13 november 2012 18:22

Någon som har några bra tips på vad man kan göra åt hästar som rullar fast mot boxväggen för jämnan? Sammy, vår 2,5-åring rullar fast 2-3 gånger i veckan och har gjort det sedan han fick sin egen box vid 8 månaders ålder. Detta oavsett storlek på bo...

Av Johanna Larsson - 10 november 2012 08:58

Ska faktiskt bli lite skönt att köra hem dom dryga 37 milen. Hinna sortera lite tankar i huvudet... Varit vaken i över en timme nu men ligger fortfarande i sängen under mitt varma goa täcke och filosoferar. Skönt! Det var faktiskt väldigt länge seda...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 09:28

En sådan hade jag tänkt att önska mig i julklapp :-P   http://shop.psofsweden.se/sv/produkter/perfect-shoulder.html   Vad tror ni om den? Hiss eller diss? ...

Av Johanna Larsson - 8 november 2012 08:00

Löshoppningsvideo Caliban H, Ophelias då 3åriga son.

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards