Alla inlägg den 5 november 2012

Av Johanna Larsson - 5 november 2012 08:00

Första tidsinställda inlägget.

Vi får se om det funkar!


Av Johanna Larsson - 5 november 2012 00:27

Idag har jag och Ticcis varit på pay and jump på Tokarp.


Vi startade 1m och 1,10m.


Jag testade att hoppa på vanligt tredelat igen. Första gången sedan i våras. Det resulterade i en redigt stark men nöjdare pålla.


Första starten gick helt ok, lite småmissar från min sida, men felfri och med ett bra flyt.


Andra starten gick inte fullt lika bra. Ticcis hade taggat till ytterligare lite och som det sanna kontrollfreak jag är, så tyckte jag det var lite obehagligt att inte ha lika mycket kontroll som med pellhamet. Jag hade också därför svårare att se avsprångspunkterna. Vi fick två stop, ett på tvåan och ett på fyran, som var mitt fel båda två. Båda för att jag tappade ytterbogen, gled ut lite, tappade vägen och därmed också avståndet, panikade och övergav henne. Klassisk Johanna-idioti... Suck! Blir så förbannad på mig själv när jag gör så! J*vla blockering! 

Tvåan hade räckt om jag suttit upp lite och lagt på lite ben så hade allt löst sig. Fyran hade räckt om jag bara suttit upp och väntat. 

Banan:



  

 
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tävlingsryttare och hobbykusk på 24 år. Tävlar i dagsläget 120, kör i skog och mark och utför lättare brukssysslor med mitt sv hblsto Antique e. Aerline H ue. Karakoll. Bor ihop med sambon Madeleine och vår svarta schnauzertik Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards